Kirjabloggaajien joulukalenteri: 2. luukku

 


Kirjabloggaajat järjestävät tänäkin vuonna perinteisen joulukalenterin. Kalenterin ensimmäinen luukku avautui eilen Yöpöydän kirjat -blogissa, kiitos Niinalle joukkojen kokoamisesta, kalenterin organisoinnista sekä visuaalisesta ilmeestä. 

Huomenna luukku avautuu Mrs Karlsson lukee -blogissa.

Mutta nyt on siis toisen luukun vuoro!

Onko teillä joulukalentereita? Minulla on, tänä vuonna peräti kolme kappaletta!

Kaikki alkoi siitä, kun törsäsin ja ostin itselleni Toblerone-joulukalenterin. Olin jostakin syystä himoinnut ostohetkellä jo viikkokausia Toblerone-suklaata, ja kun näin kaupassa kolmionmuotoisen kalenterin, minun oli suorastaan pakko kotiuttaa se. Ihmettelin kyllä vähän mieheni naureskelua kalenterin nähtyään, mutta syy selvisi myöhemmin, sillä hän oli hankkinut minulle nimipäivälahjaksi Foodin raakasuklaa-joulukalenterin! Joulukuu näyttää siis hyvin suklaiselta. Tänä aamuna nappasin yhden palan raakasuklaata aamulla, otin loput evääksi töihin iltapäivän nuukahtamishetkeen ja nautiskelin Tobleronen kotiuduttuani. Toimivaa, annostelu pysyy tasaisena läpi päivän.

 


Se kolmas joulukalenteri ei ole syötävää, nautiskeltavaa toki sekin. Kirsi Pehkosen 24 joulutarinaa, joka on aiemmin ilmestynyt äänikirjana, julkaistiin tänä vuonna painettuna kirjana. Lämpimän humoristiset muutaman sivun tarinat sopivat hyvin kiireisiinkin arkiaamuihin luettaviksi. Takakannen mukaan odotettavissa on joulun taikaa yllättävissä, arkisissakin tilanteissa ja miljöissä.

Ainakaan ensimmäisen tarina pohjalta kuvaus pitää hyvin paikkansa. En tosin malttanut lukea ensimmäistä tarinaa heti aamulla, sillä minulla oli myös ensimmäinen työpäivä! Työpaikka tosin säilyi entisenä, mutta tehtävät toisenlaisena. Sen verran täpinöissäni siis olin, etten malttanut rauhoittua kirjan äärelle, mutta nyt viikonloppuna aion nautiskella tarinoista (ja suklaasta) kaikessa rauhassa vällyjen välissä.

Jos sinulla ei vielä ole joulukalenteria, niin vielä ehtii!

Ihanaa joulukuuta ja joulunodotusta kaikille <3

 



Kommentit

  1. Voi voi! Mulla meni nyt kokonaan ohitse oman joulukalenterin hankinta: hyllyt olivat tyhjät kun viimein pääsin niiden äärelle. Mutta onneksi kirjallisia joulukalentereita löytyy monessa muodossa!
    Ihanaa joulunodotusta, Amma!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tein saman huomion, kun viimeinen päivä marraskuuta kävimme ostamassa esikoiselle kalenterin. Vaihtoehdot olivat vähissä (jouduin ostamaan törkeän kalliin), joten kauppa oli käynyt.

      Poista
  2. Toblerone-joulukalenteri kuulostaa herkulliselta! Minulla on Veikkauksen arpajoulukalenteri ja villasukkalasten täyttämä karkkikalenteri. Olen useampana joulukuuna lukenut joulukalenterikirjaa, mutta tänä vuonna jätin sen väliin. Ihanaa joulun odotusta!

    VastaaPoista
  3. Minulla on hyvin hillitysti halpa Mauri Kunnaksen kuvittama tavallinen joulukalenteri. Oikein hyvä perinteinen setti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mauri Kunnaksen joulukalenteri kuulostaa just ihanan jouluisalta.

      Poista
  4. Minulla on yleensä ollut vain jokin kuvajoulukalenteri, mutta tänä vuonna sekin jäi välistä. Mielenkiinnolla tosin seurasin mihin kaikkiin tuotteisiin joulukalenterin idea leviää... pikapuurokalenteri lähinnä ällistyttì 😆. Kiva luukku (kiertelen kalenteria vasta nyt 😊)!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti