Varhaisnuoruuteni parhaat -viikon yhteenveto


Kesäterveiset kaikille! Olen viime päivinä tehnyt kesäasioita: viettänyt aikaa maalla, vieraillut maalaismarkkinoilla, poiminut marjoja, haaveillut, risteillyt Kallavedellä. Olen myös viettänyt yhden vuorokauden punkan pohjalla migreeniä potien. Sekä aloittanut maton virkkaamisen elämäni ensimmäistä kertaa. Toisin sanottuna, olen päässyt irtautumaan viikon kestäneestä Varhaisnuoruuteni parhaat -viikosta oikein tehokkaasti ja olenpa päässyt jo uudelleen lukemisen syrjästä kiinni, kiitos erään erittäin koukuttavan dekkarin.

Tämä oli ensimmäinen teemaviikkoni ja olin hieman yllättynyt siitä, että se otti oikeasti voimille. Etukäteen ajattelin, ettei ohuiden nuortenkirjojen lukeminen vie aikaa ja energiaa, mutta olin väärässä. Seuraavan kerran aloitan teemaviikkon valmistautumisen hyvissä ajoin. Siitä huolimatta viikko oli oikein mukava ja hyvin heinäkuuhun sopiva kokemus. Osa lukemistani kirjoista iski edelleen, osa taas ei niinkään, mutta pystyin kuitenkin tavoittamaan sen tunteen, mikä minua muinoin mahdollisesti viehätti. Ikään kuin kylkiäisenä ja vahingossa tuli siis tehtyä tiliä oman lapsuutensa kanssa laajemminkin. Sopii kolmenkympin kriisiini :)

Tässä vielä linkit lukemiini kirjoihin:

Bertin päiväkirja
Bert ja kovanaamat
Hullu luokka ei hellitä
Jäitä hattuun, Hullu luokka!
Rantapojat
Auringonlaskun saari
Meidän kesäloma

Kiitos kaunis kaikille teemaviikkoani seuranneille, kommentoineille ja peukuttaneille. Olin todella ilahtunut kirjojen saamasta kiinnostuksesta ja tietysti suorastaan liikuttunut siitä, että niin monelle muullekin samat kirjat olivat jääneet omasta lapsuudesta ja nuoruudesta mieleen. Toivon, että joku ottaisi tästä sytykkeen ja palaisi oman lapsuutensa ja nuoruutensa suosikkeihin joko teemaviikon muodossa tai muulla sopivaksi katsomallaan tavalla!

Tässä vielä joitakin linkkejä muihin blogissa esittelemiini vanhoihin suosikkeihin:

Eläköön Pekka Töpöhäntä
Tiina Tonttutyttö
Minnan syyslukukausi ja Toverien kesken
Katja Turkissa
Hyvästi Eeva!

Kommentit

  1. Hyvin huomaa, että meillä on ikäeroa: sinun nostalgiakirjoistasi yksikään ei ollut omaa lukemistoani. :) Hauska teemaviikko.

    Ja ihana pöytäliina!

    VastaaPoista
  2. Osa kirjoista tuttu, vaikka et kirjoita kirjailijaa...

    VastaaPoista

Lähetä kommentti