Aika ihana juttu...("kohu"paljastus)


Aika ihana juttu tämä elokuu. Tämä on minun kuukauteni. Olen syntynyt elokuussa, niin on muuten miehenikin. Olemme menneet naimisiin elokuussa ja melkein joka kerta muuttaneet uuteen kotiin elokuussa. Elokuussa tapahtuu aina tärkeitä asioita. Ja kuinka ihana onkaan elokuinen luonto, lämpö, luonnon yltäkylläiset antimet ja värit, mutta toisaalta pimenevien iltojen antama lupaus tulevasta syksystä. Sillä kuka tällaista valon ja lämmön juhlaa loputtomiin kestäisi... ?

Tällä kertaa odotettavissa on lomamatka Ahvenanmaalle. Ja sitten se yksi aika ihana juttu, josta jo vähän teille vihjailin. Olen joskus jossakin yhteydessä pähkäillytkin, että haluaisin kirjoittaa blogia jostakin muustakin. No nyt minä sitten sen tein. Perustin ruokablogin. KÄÄK!

Kunnon bloggaajan tavoin tästäkin voi kehitellä itselleen identiteettikriisin: onko minun "sopivaa" änkäytyä munakasrullineni oikeiden, gourmet-ruokia valmistavien kulinaaristen nerojen joukkoon?  Olenko epäuskottava kirjabloggaaja, jos minulla ruokablogi? Tai epäuskottava ruokabloggaaja, koska minulla on kirjablogi? Mutta ehkä joku osaa arvostaa tavallista, maalaistalon opeilla tehtyä kotiruokaa? Ja ehkä kenellekään ei tule yllätyksenä, että innokkainkaan kirjablogisti (hänen perheestään puhumattakaan) ei elä pelkällä hengen ravinnolla. Vai mitä? : D

Oikeasti olen aika innoissani tästä. En koe olevani mitenkään poikkeuksellisen hyvä ruoanlaittaja. Teissä lukijoissa on varmasti monta paljon taitavampaa. Mutta minusta on niin mukavaa laittaa ruokaa ja leipoa, jakaa kanssanne ohje, kuva ja maku. Silloin tällöin, lämmöllä, ilman suoritus- ja päivityspaineita.

Jos sinua siis kiinnostaa, käy kurkkaamassa täällä. Siellä on jo vähän jotain.

Pssst kirjablogipuritaanit! Palaan kirjablogistiruotuun Marko Kilven kera lähipäivinä, ei huolta siis :))

Kommentit

  1. IHANA blogi sinulla!!! <3 Ja tarkoitan nyt siis ruokablogia (kirjablogisikin on ihana mutta sen olen tainnut joskus jo sanoakin - ja jos en ole, nyt sanon!).

    Ryhdyin heti lukijaksesi, ja tutustun blogiisi paremmalla ajalla huomenna, nyt taitaa olla pakko kohta siirtyä nukkumaan... :)

    VastaaPoista
  2. Onnea uudelle blogillesi! Käyn varmasti kurkkimassa reseptejä :).

    VastaaPoista
  3. Hih, ihana "kohu"paljastus!

    Minäkin olen innokas ruoanlaittaja/kokkaaja ja olen pitänyt ruokablogia itse asiassa kauemmin kuin kirjablogia, MUTTA nyt en ole kevään jälkeen päivitellyt lainkaan. Aion taas syksyn tullessa viimeistään aktivoitua silläkin saralla. Jos kiinnostaa, tulehan kurkkaamaan minunkin "virtuaaliseen kyökkiin" ;)

    http:hyvantuulenkeittiossa.blogspot.com

    VastaaPoista
  4. Hihii, onnea uudelle blogille! :) Ei ollenkaan epäuskottavaa. Omasta puolestani toivotan tervetulleiksi erityisesti vinkit lapsiperheen arkiruoista, sellaisia olenkin kaivannut! :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos kaikille! Ihanaa, en olekaan totaalisen epäuskottava :D

    Susa, hyvät hyssykät, en ole ruokablogistasi tiennytkään! Riennän heti katsomaan!

    Satu, lapsiperheen arkiruokaa blogiin päivittyy varmasti paljon! Joskin täytyy varoittaa, että tiitiäisemme on kovasyömäinen ja kaikkiruokainen (mitä vanhempansa eivät lapsina tosiaankaan olleet), joten mukana saattaa olla sellaistakin, mikä ei "normaaleille" lapsille kelpaa :)

    VastaaPoista
  6. Hei!

    Onnea uudelle blogille!

    Ihana ruokablogi(kin) sinulla. Vesi kielellä katselin. Hienoja kuvia sinulla!

    VastaaPoista
  7. Ihanaa elokuuta teille synttärijuhlineen ja hääpäivineen! Minäkin nautin pimenevistä illoista. :)

    Ruokablogi on erinomainen idea! Käyn varmasti kurkkimassa välillä, mutta käytännön syistä seuraan aktiivisesti vain kasvisruokablogeja. :) Onnea uudelle "yritykselle", joka varmasti menestyy hyvin! Hyvä ruoka on niiiin ihana asia. <3

    VastaaPoista
  8. Hih, ihana uutukainen! Käyn vielä kurkistelemassa tarkemmin ja lohdullista, jos et ole aivan ammattikokki - tällainen ruoanlaiton ex-temporekin saa varmasti iloa ja oloa blogistasi :D

    Löysin juuri itsekin uuden ruoka-aiheisen blogin nervosa.caffé, jossa on aivan ihanainen mysliohje.

    Onnea elokuun iloihin ja iltoihin, jotka ovat kyllä taianomaisia.

    VastaaPoista
  9. Amma, hyvä sinä!

    Blogisi nimi on upeasti kirjallinen ja saat minut muistamaan, mihin minä en kyennyt: Halusin joka perjantai tarjota kirjablogissani uuden aterian. Hyvä kun ehdin nykyään edes syömään. Sisälläni asuu intohimoinen kokki (ei leipoja), joten tämä on hyvin tervetullutta. Seuraankin jo, kun vain ehdin, muutamia ruokablogeja ja nyt minä olen vaeltanut jo sinne sinunkin polun päähäsi...

    Minäkin pidän elokuusta,osin sen itsensä takia, mutta osin siksi, että se on lupaus suosikkikuukauteeni, joka on syyskuu. Siis tällainen voi olla toukokuun tyttö.

    Mukavaa elokuuta sinulle!

    VastaaPoista
  10. Minäkin olen elokuun ihminen, vaikka olen syntynyt keskellä talvea. Uusi blogisi vaikuttaa mielenkiintoiselta ja munakasrullat eksoottisilta. Liityn varmasti lukijaksi!

    VastaaPoista
  11. Kivaa! Minä seuraan jonkun verran ruokablogeja. Pastanjauhantaa, Chocochili ja Makustelijat ovat suosikkejani. Olen joskus miettinyt että voisin itsekin aloittaa ruokablogin, mutten ole jaksanut. Eiköhän kirjabloggaus riitä minulle. :) Tykkään kyllä sekä ruoasta että ruoanlaitosta.

    Pieni toive ruokablogillesi: kiinnitä huomiota valokuviin. Pikkuisen hämäriä ovat nyt nuo mitä olet lisännyt. Ruokablogeissa visuaalinen ilme on minusta tärkeämmässä osassa kuin kirjablogeissa, jotka nimensä mukaisesti ovat yleensä kovin kirjallisia...

    VastaaPoista
  12. Onnea uudelle blogille! Kesäkurpitsakeitto houkutteli heti... eikä minusta vähennä ollenkaan kirjabloggaajan uskottavuutta - oletettavasti lukijat nauttivat muutakin kuin hengenravintoa ;-)

    VastaaPoista
  13. Taava, kiitos!!

    Karoliina, kiitos! Teen jonkun verran kasvisruokaa ja kaikki sellaiset ohjeet ovat tervetulleita. Olen törkeän laiska tekemään salaattia, mutta kasvisruoasta pidän:)

    Valkoinen kirahvi, kiitos! Olen ihan amatööritasoa, mutta sen olen huomannut, että tekemällä oppii!

    Leena, kiitos ja kivaa, että tulit Polunpäähän. Olen aina pitänyt talomme nimestä, mutta en ole koskaan ajatellut, että se olisi kirjallinen... ihanaa!

    Joana, kiitos! Huippua, että munakasrulla on eksoottista. Alkuperäinen ohjeeni on kasiluokan kotsankirjasta (!), joskin blogiin päätynyt ohje on mukaeltu jo aika kauas alkuperäisestä. :)

    Salla, olet ihan oikeassa. Lisäilin kuvia aurinkoisena kesäpäivänä, jolloin oli vähän vaikea hahmottaa oikeaa valoisuusastetta. Lisäilin muutamiin vähän valoa, ei nyt eläydytä syyshämäriin liiaksi :D

    Booksy, kiitos, kesäkurpitsakeitolle tuntuu olevankin tilausta:) Ja kyllä, niin lukijat kuin bloggaritkin tarvitsevat murua rinnan alle :)

    VastaaPoista
  14. Hei Amma ja onnea uudesta blogista! Liityin seuraajaksesi ja se onkin ensimmäinen ruoka-blogi, jota seuraan! Minä tykkään tosi, tosi simppeleistä ohjeista. Ruuanlaitto ei ole ihan minun vahvuuksiani, mutta kuten sanoitkin tekemällä oppii.

    VastaaPoista
  15. Kiitos Sara! Oi, että oikein ensimmäinen ruokablogi, tässähän tulee paineita :D Yleensä harrastan tosi helppoja ohjeita, ihan jo senkin takia, ettei kahden lapsen (joista toinen yleensä jo odottaa suu auki ruokaa kuin linnunpoika ikään) kanssa useinkaan ehdi paljon kikkailla.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti